Giancarlo Fisichella - životopis

20. června 2007 v 20:12 |  Fisichella
Giancarlo Fisichella - Životopis
Hvězdou byl sice taky už v motokárách, ale vždy mu trochu chybělo aby byl ten nejlepší. Titul v motokárách mu unikl mezi prsty. Obrat přišel až po nepříliš úspěšných 3 letech v F3. V roce 1994 zde konečně získal titul mistra Itálie. Tento úspěch mu pomohl k místu u stáje Minardi. Především ale zaujal hledače talentu Eddieho Jordana, který mu dal pro rok 1997 dal jednu ze svých závodních sedaček. Fisico svými výsledky zaujal Flavia Briatoreho. Ten ho pak od sezony 1998 angažoval ve svém týmu Benneton. Ale další 3 roky znamenaly jedno velké trápení, protože Benneton nebyl schopný postavit konkrenceschopné auto. Flavio se rozhodl Fisicellu nahradil Trullim a Giancarlovi nezbylo nic jihéno než se opět vrátit do Jordanu. Tým se ale vzmítal ve finanční krizi a odpovídali tomu i výsledky. V roce 2003 se ale stal zázrak.
Při GP Brazílie se spustil tropický liák a okamžitě začal zmatek. Nehody na sebe nenechali dlouho čekat. Nejvážněji asi havaroval Mark Webber, který svůj Jaguar úplně rozmlátil o zeď. Trať byla celá posetá zbytky jeho vozu, do kterých v 54. kole bezhlavě vletěl Alonso. Také skončil ve zdi a těžce otřesen se vypotácel ze zbytků svého vraku. To už traťovím komisařům došla trpělivost a závod ukončili. Nastala ale zapeklitá otázka, kdo že to závod vlastně vyhrál. 55. Kolo ukončil jako první Fisichella, ale jeho vůz se po přijetí do boxů vzňal. Oficiálové oznámili, že v takkovém případě platí stav závodu o dvě kola nazpět (tedy 53 kolo) a to ještě vedl Raikkonen. Pohár tedy obdržel on. Pak ale přišel Eddie Jordan s tím, že červený prapor byl vyvěšen až když byl jeho vůz dokončil 56. kolo. Vítězstvem tedy byl ten kdo jako první ukončil 54. kolo a to byl Fisichella! O několik dní později mu FIA dala za pravdu... Po tolika letech konečně vítězství, ale ne způsobem o kterém Fisico snil. Pohár pro vítěze mu Kimi předal před prázdnými tirbunami v Imole..
Ale ani tento úspěch mu moc nepomohl. V roce 2004 vzal za vděk místem u Sauberu a postupně směřoval do zapomenutí. Mezitím ale u Renaultu doško k roztržce mezi Trullim a Flaviem. A Briatore si vzpoměl na Fisichellu a na jeho schopnost spolupracovat s mechaniky.
V roce 2005 tedy zamířil zpět do Renaultu. Do týmu přišel s velkým potenciálem. S Fernandem Alonsem se měl utkat o post týmové jedničky. Bohužel se tak nestalo. Fernando ho s velkou převahou rozdrtil a vedle dvojnásobného šampiona Fisichellova hvězda poněkud pobledla. Na konci roku 2006 Alonso odešel do McLarenu, Fisico tak získal pozici týmové jedničky a poslední příležitost ukázat co v něm opravdu je..
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama